niedziela, 22 lipca 2012

Coś do chrupania na diecie

Mówi się, że kluczem do doskonałej sylwetki jest "nie podjadać"
Teorii w tej kwestii jest mnóstwo, ja np uważam, że podjadanie na diecie to kwestia indywidualna,
mnie osobiście łatwiej jest jeść 3 zaplanowane posiłki i na tym koniec (no czasem przegryzę jakiś owoc
lub zjem jogurt) natomiast mówi się równie powszechnie, że powinniśmy jeść często a małe porcje,
aby omijać uczucie głodu i pobudzać metabolizm.
Niestety nie mówimy tutaj o michałkach, orzeszkach czy innych czekoladowych puddingach z pianką, które stoją na półce razem z jogurtami więc przecież są zdrowe..
Oczywiście najlepiej byłoby podjadać same warzywa, szczególnie, że Polakom wciąż daleko do spożywania dziennej normy na zieleninę.. 
Tak, zgadzam się, że chrupanie kawałków marchewki to nie to samo co nasz ulubiony Twix czy inne słodkości, ale trzeba sobie jakoś radzić i wymyślać zdrowe podjaduchy.




Chrupiące "springrolls" z tofu i mnóstwem warzyw

  • papier ryżowy (użyłam dostępnych tu arkuszy do sajgonek)
  • marchew
  • ogórek zielony
  • czerwona papryka
  • tofu **
  • sos sojowy
  • wasabi (opcjonalnie)
** Już praktycznie we wszystkich hipermarketach dostępne jest "gotowe" tofu, wędzone (smakuje podobnie do oscypka), marynowane i naturalne. Można zastąpić tofu innym ulubionym warzywem, lub użyć dobrze przyprawionych kawałków kurczaka, wtedy sajgonki będą bardziej treściwe.



Warzywa kroimy w paski długości około 5-7 cm, końcówki moczymy w sosie sojowym (możemy dodać odrobinę wasabi lub np chili).



Następnie układamy je na wcześniej zwilżonym delikatnie papierze ryżowym, który składamy w pół i zawijamy w rulon.



Gotowe ruloniki możemy też maczać w jogurcie naturalnym z dodatkiem czosnku lub dalej w sosie sojowym.



A Wy podjadacie?:)

Propozycja na drugie śniadanie w akcji Kuchnia 24/7 - rzadko jemy drugie śniadanie w domu, przez co często sięgamy po niezdrowe przekąski w szkole lub w miejscu pracy. Niepotrzebnie! Te warzywne zawijasy są zdrowe, łatwe w przygotowaniu i idealne do śniadaniowego pudełka.

21 komentarzy:

  1. i znowu: dietetyczne nie znaczy nudne!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię, ale pakowałam też do środka odrobinę makaronu ryżowego i masła orzechowego oprócz tofu i warzyw : )

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysł:) myślę, że jest to świetna przystawka na jakąś imprezę... zdrowo i smacznie!
    a podjadanie:)? kto ma na to czas:)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie spring rolls, mimo, że nie jestem na diecie :) Fajna, zdrowa i smaczna przekąska dla każdego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na niskokaloryczną przekąskę. Idealne, kiedy z nudów ma się ochotę co chwila wędrować do kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, ale to fajnie wygląda :) Ja już odzwyczaiłam się od słodyczy ze sklepu, ale często uskarżam się na brak czegoś do chrupania, więc z chęcią skorzystam z Twojego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe. ;-) I dieta wcale nie musi być drastyczna. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dość, że zdrowe, to na pewno dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podjadam, przyznaję się ;) Najczęściej wieczorem, czyli najgorzej. I do tego najchętniej chipsy albo jakąś dobrą kiełbaskę.
    Najgorsze jest to, że zjadłbym takie spring rollsy, na pewno by mi smakowały, nawet mógłbym się nimi najeść pod korek, a dalej chciałoby mi się zagryźć jakąś kiełbaską ;) Miewam zachcianki gorsze niż kobieta w ciąży ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna propozycja dla będących na diecie, ale również dla każdego-zdrowa przekąska, super!

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny pomysł na przekąskę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne! Ten papier ryżowy mnie zainteresował :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, ładnie wyglądają te spring rolls. Myślę, że to mógłby być fajny dodatek do zupy. Ale u mnie to by nie przeszło - jak mam ochotę coś podjeść, to takie warzywka nie zaspokoiłyby mojej ochoty na coś słodkiego. Tak samo jest z jogurtem i owocami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam czasem sobie coś schrupać, np. marchewki, ogórki, jabłka, zależnie od zaopatrzenia lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam takie przekąski!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam
    Pojawiła się nowa opcja dotycząca Spisu Blogów o odchudzaniu w którym ten blog jest jest zapisany: Dzięki temu spis będzie mógł jeszcze bardziej promować tego bloga :) Więcej informacji pod linkiem : http://bycidealna.blogspot.com/2012/07/nowy-spis-blogow-o-odchudzaniu.html

    Prosiłabym o przesłanie koło 3 ciekawych linków z tej strony.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Agata, I love these spring rolls. These are a meal in themselves and loved how you photographed these!

    OdpowiedzUsuń
  18. Proste, kolorowe i zdrowe.
    Czego mozna chciec wiecej ?
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.